Atac mizerabil al tabloidului Libertatea la adresa Crucii Roșii. Gafă jurnalistică: nu Mihaela Geoană este președintele organizației, ci MS Margareta a României

Atac mizerabil al tabloidului Libertatea la adresa Crucii Roșii. Gafă jurnalistică: nu Mihaela Geoană este președintele organizației, ci MS Margareta a României

19:03 23.04.2020
0

În goana după senzaționalul ieftin, între femei goale și capete seci de pseudo-vedete, tabloidul Libertatea arată nu a depășit condiția de tabloid pestilențial. În ciuda faptului că este condus de Cătălin Tolontan și publică unele anchete bine documentate, tabloidul abundă în articole neverificate, departe de orice standard gazetăresc. Nu, nu este o eroare când ataci o asociație precum Crucea Roșie pe motiv inventat chiar în timp ce Crucea Roșie este implicată total în lupta contra epidemiei de coronavirus. Motivul? Că ar fi plătit Crucea Roșie publicitate de aproximativ 40.000 lei pentru promovarea aciunilor sale pe facebook. S-ar fi putut lămuri totul iar informația se dovedea răsuflată dacă se aștepta într-un interval de timp rezonabil un răspuns.

Autoarea articolului de așa-zisă investigație comite o gafă impardonabilă, susținând că Mihaela Geoană, în calitate de președinte al Crucii Roșii, alături de Antonel Tănase, secretarul general al Guvernului, ar fi decis ca organizația să plătească reclama făcută de guvern pe facebook. bani care ar fi provenit din donațiile strânse de Crucea Roșie. Dacă autoarea mizeriei de presă ar fi accesat site-ul Crucii Roșii ar fi aflat că de mai mulți ani președinte al organizației este Majestatea Sa Margareta a României, Custodele Coroanei române, și nu Mihaela Geoană... Păi credeți că tabloidul Libertatea a încercat să obțin un punct de vedere de la Mihaela Geoană? Pentru Tolontan sau autoarea mizeriei de presă mai contează dreptul la imagine? Profesionalism zero, caractere îndoielnice...

Distribuie articol

DREPT LA REPLICĂ

CRUCEA ROȘIE ROMÂNĂ CĂTRE PUBLICAȚIA LIBERTATEA

Ca urmare a articolului intitulat inițial „Mihaela Geoană, șefa de la Crucea Roșie, și Antonel Tănase, secretar general al lui Orban, au decis ca Crucea Roșie să plătească postările de pe Facebook ale Guvernului”, publicat de cotidianul Libertatea, în data de 23 aprilie 2020 sub semnătura doamnei Iulia Marin facem următoarele precizări:

Crucea Roșie Română derulează în prezent două campanii distincte: Campania 1 de informare a populației și Campania 2 de colectă de fonduri

- Campania națională de informare a populației, susținută exclusiv cu fonduri de la Guvernul României conform unui memorandum încheiat în luna februarie

- Campania națională „România Salvează România” care are drept scop colecta de fonduri destinate achiziției de echipamente sanitare și materiale de protecție pentru unitățile medicale din țară

- Cele două campanii au obiective distincte și fonduri separate

- Crucea Roșie Română nu a folosit și nu va utiliza bani din fonduri colectate de la populație pentru campanii de informare sau în alte scopuri decât cele comunicate publicului

Societatea Națională de Cruce Roșie din România este recunoscută oficial de către statul român ca societate de ajutor voluntar, cu caracter umanitar, autonomă, auxiliară a autorităţilor publice în domeniul umanitar, care se organizează şi funcţionează pe baza statutului propriu, ca singură societate de Cruce Roşie, atât în timp de pace, cât şi în timp de război, în baza legii şi a convenţiilor de la Geneva din 1949 la care România este parte, îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, în deplină concordanță cu Constituția şi legile statului român. Prin statut și prin Legea Crucii Roșii Române nr. 139/1995, organizația noastră are rol de suport al autorităților statului în situații de criză, dezastre sau calamitați.

Educația pentru sănătate și campaniile de informare și prevenire a îmbolnăvirii populației fac astfel parte din mandatul Crucii Roșii Române. Aceste campanii vin în sprijinul autorităților statului, mai ales în situații de urgență, contribuind la eficientizarea intervenției.

La începutul crizei actuale de sănătate, organizația noastră a încheiat un memorandum cu Guvernul României pentru implementarea unei campanii naționale de conștientizare și informare a populației asupra importanței prevenției răspândirii pe teritoriul țării noastre a noului Coronavirus. Memorandumul nr.20/4888/A.T/28.02.2020 încheiat între Guvernul României și Societatea Națională de Cruce Roșie din România a fost anunțat public la data de 27.02.2020. Comunicatul de presă poate fi accesat aici: https://sgg.gov.ro/new/comunicat-de-presa-12/

Campania de informare și prevenire a îmbolnăvirii populației mai sus mentionata, a avut un buget inițial de 150.000 de lei alocat de Guvern prin Direcția de Strategii Guvernamentale si a constat în:

- Tipărire și distribuție de 10 000 de afișe în format A3 și 150 000 de fly-ere informative în format A5. Materialele au fost distribuite atât în mediul rural cât și în urban, cu sprijinul voluntarilor din cele 47 de filiale din fiecare județ și municipiul București precum: instituții publice, unități de învățământ, puncte de frontieră, spații cu aglomerări de persoane - gări, autogări, piețe, transport în comun etc.

Valoare totala a materialelor tipărite este de 96 776,75 lei.

- campanie de informare și conștientizare a populației prin intermediul rețelelor de socializare ce este încă în curs de desfășurare. Sumă alocata 50 000 lei.

În contextul creșterii numărului de persoane infectate cu noul Coronavirus pe teritoriul României, am considerat foarte importantă continuarea și amplificarea campaniei de informare și concentrarea ei pe mesaje de calm și informare corectă și am solicitat Guvernului României suplimentarea fondurilor alocate în 27 februarie 2020.

Guvernul Romaniei a aprobat o suplimentare de 250 000 lei din fonduri guvernamentale pentru campania de informare a populatiei.

În derularea campaniei naționale de conștientizare și informare a populației asupra importanței prevenției răspândirii pe teritoriul țării noastre a noului Coronavirus, Crucea Roșie Română nu a folosit și nu va utiliza bani din fonduri colectate de la populație.

Fondurile din cadrul campanei naționale de colecta ”Romania Salvează România” sunt utilizate pentru achiziția de echipamente medicale și materiale de protecție, precum și alte materiale necesare celor care luptă în linia întâi COVID19.

Crucea Roșie Română a comunicat permanent stadiul colectei de fonduri și modul de utilizare a acestora atât prin infromări trimise către presă cât și în online pe site-ul propriu si social media.

Astfel, până la data de 22 aprilie a.c., în cadrul campaniei naționale de colectă de fonduri “România Salvează România”, am colectat de la persoane juridice și persoane fizice suma de 5 252 176 euro și din sms, suma de 68 076 euro.

Până acum, Crucea Roșie Română a achiziționat echipamente medicale și materiale de protecție în valoare de 3.910.000 euro care au fost distribuite, în consultanță cu reprezentanții Ministerului Sănătății și Ministerul Afacerilor Interne, către unități sanitare și autorități centrale și locale care intervin în mod direct în pandemie. Materiale de protecție au fost distribuite și către cele 47 de filiale ale Crucii Roșii Române din întreaga țară pentru a asigura protecția voluntarilor și personalului angajat.

Principalele achiziții realizate de Crucea Roșie Română sunt:

- 10 aparate de testare rapidă COVID și 300 de kituri în valoare de 1.170.000 euro

- 1 000 000 de măști sanitare în valoare de 793.000 euro

- 250.000 maști FFP3 în valoare de 657.000 euro

- 25 ventilatoare în valoare de 582.000 euro

- 1 unitate mobila de terapie intensive ATI în valoare de 250.000 euro

- monitoare pentru funcții vitale, injectomate, mănuși, viziere, combinezoane, dezinfectanți, termometre, 1 generator electric – în valoare de 458 235 euro

O parte dintre aceste materiale sunt încă în proces de livrare de la furnizorii contractați.

În prezent, Crucea Roșie Română mai are disponibili 1.341.941 de euro pe care îi va folosi pentru achiziția de echipamente și materiale sanitare conform necesarului comunicat de către unitățile sanitare ca fiind necesare celor din linia întâi care luptă cu virusul.

Din fonduri proprii, Crucea Roșie Română a distribuit în această perioadă către populația vulnerabilă (persoane în vârstă, familii cu venituri foarte mici) 11 624 pachete cu alimente de bază în valoare de 90 lei/pachet (valoare totala de 1 046 160 lei), 5 617 pachete cu produse de igienă în valaore de 60 lei/pachet (valoare totala 337 020 lei), sute de materiale de cazarmament dislocate din depozitele Crucii Roșii: paturi, pături, lenjerii de pat, corturi, perne pe care le-am distribuit către centrele de carantină din mai multe județe din țară. Toate aceste acțiuni au fost realizate cu implicarea a peste 2000 de voluntari de Cruce Roșie în toată țara.

Informații la zi despre campania Crucii Rosii Române găsiți pe www.crucearosie.ro sau https://www.facebook.com/crucearosieromana

Recomandăm ca atunci când se fac afirmații publice despre organizația Crucea Roșie Română precum și despre proiectele noastre, să dați dovadă de profesionalism și corectitudine. Crucea Roșie Română este condusa în calitate de președinte de Majestatea Sa Margareta Custodele Coroanei romane din luna mai 2015 și nu de doamna Mihaela Geoană cum ați arătat în articol. De asemenea, informații concrete si transparente, atât despre campania de informare realizata în parteneriat cu Guvernul României cât și despre a doua campanie distinctă de strângere de fonduri “România Salvează România”, există pe toate platformele Crucii Roșii: www.crucearosie.ro si www.facebook.com/crucearosieromana/ pe care le aveați la dispoziție.

Considerăm că publicarea acestui articol, care aduce grave prejudicii de imagine organizației noastre, are un fond vizibil tendențios la adresa Crucii Roșii Române și nu respectă principiile jurnalismului de informare direct de la sursă sau din trei surse sigure, precum nici deontologia profesiei de jurnalist, care mai ales în situații de criză are obligația de a informa corect populația și nu de a dezinforma și a crea panică și nesiguranță în rândul oamenilor.

Biroul de Comunicare al Crucii Roșii Române

Persoană de contact: Nadia Lazăr, Expert comunicare, tel 0748 238 024, email: comunicare@crucearosie.ro


Pro Oltenia

Pro Oltenia

Agenda ta zilnică va fi făcută printr-un click la www.pro-oltenia.ro şi cele mai interesante noutăţi le vei afla în câteva clipe. Conectaţi la cele mai importante canale de informaţii, cu tehnologie modernă şi folosirea tehnicilor jurnalistice de top, îţi oferim fotografii şi imagini video în exclusivitate. Sursa ta de ştiri online e cu tine: PRO Oltenia!

Scrie un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii, te rugăm să te autentifici.

Conectare



Cont nou



Resetare parolă